Tjukkeansikt å sånn

Godtfolk,

4 set med 7 reps med press var første innslag på menyen. Samtidig som skuldrene fikk et insentiv til å vokse og bli sterke fikk vi øvd på en av de såkalte «fundamental movements» i crossfit.

«Press» og kjent som «overhead press» eller «strict press»

De 9 fundamentale øvelsene kan du lese mer om her, og det anbefaler jeg at du gjør. De 9 øvelsene er: Airsquat, Front Squat, Overhead Squat, Press, Push Press, Push Jerk, Deadlift, Sumo Deadlift Highpull og Medball Clean. Man må vel være såpass ærlig å si at det er litt splid omkring Sumo deadlift highpull og medball clean men det betyr ikke at de ikke har en verdi. Alt til sin tid og sin anvendelse.

Etter at vi hadde fylt lungene med luft, plantet beina godt i bakken, strammet både sete og mage og så lagd tjokkeansikt 7 ganger var det tid for en økt som gav oss litt puls og utfordringer.

Dagens økt var 5RFT (Rounds For Time) med:
7 Strict press (A:80%, B:70%, C:50% av tyngste 7reps sett)
25 Situps
14 HR (Hand Release) Pushups (A: Tær, B: Knær, C: 7stk på knær)
25 Banded Goodmornings

Morten dro til med beste tid for gutter idag! 12080985_10206526676858258_388103385_n
Siden Morten ikke fikk med tiden sin på Onsdag kommer den ut idag!
FullSizeRender

Legger ved 2stk videoer som dere kan se på om dere gidder på en fredag kveld:)
Youtube – Fundamental Movements: Shoulder Press
Youtube – Let me tell you about Crossfit

Leave a Comment