Squats and presses + The Love for Double Unders

Heia bloggen,

Idag var det en ny runde med løfting. Forrige uke hadde vi 6 runder med 5 repetisjoner på både knebøy og press. Idag gikk vi noen skritt tilbake med repetisjonene, og da ØKTE vi vekten! Altså, vi har først blitt sterkere ved å øke repetisjonene, så kutter vi reps og øker belastning. Vi går 3 skritt frem og 1 skritt tilbake. Dette er er ikke den raskeste måten å bli litt sterk på, men det er den beste måten å bli veldig sterk på. Tør jeg minne om historien med Haren og Skilpadden… For at du skal bli en skilpadde må du huske hva du løfter, slik at du kan bygge sten på sten fra det nivået. Det er ikke noe god ide å guesstimate hver trening! Treningsdagbok på nett, mobil eller papirform (Spør O2;))

Etter å ha blitt sterke gikk vi videre til litt lett svetting. Alle ble utfordret på å hoppe double unders selv om det ikke satt 100%, eller for noen 10%. Det gikk over all forventning, dere presterer bra under press:) Noen vil våkne opp med mikado mønster på underarmer og/eller legger! God stemning. Skal vi bli god i noe må vi øve, og double unders er absolutt en øve greie.

Jeg sa jeg skulle legge ut noen linker til hoppetau, ettersom det er en klar fordel å ha sitt eget personlige hoppetau som alltid er rett lengde.
Dette hoppetauet er fra Gymgrossisten.no. Jeg har aldri prøvd det, men det ser OK ut på bildet.
Jeg har litt lyst å foreslå et felleskjøp fra enten Rogue eller kanskje Elite Surge fra Missfitgear eller en annen plass. Om folk er sugen på det så kan vi gå sammen å handle. Gi meg eller Eline en lyd, så kan vi prøve å organisere det.

IMG_2401

IMG_2400

Rebecca

Morten er raskere enn sin egen skygge!

 

Morten, Gunn, Eline

IMG_2399

2 av dagens skaleringer! Alt kan skaleres. Gi oss beskjed om du har vondter eller andre ting som holder deg litt tilbake, så finner vi alltid en løsning.

IMG_2398

Bjørnar gikk for å slå tauet i hjel. Det fungerte medium minus.

IMG_2392

IMG_2389

Leave a Comment