Open 16.3

Heia Bloggen,

Idag håper jeg dere har fulgt crossfitverftet på Snapchat, for jeg har kun 1 bilde og det er fra tavlen.

16.3 er en 7min AMRAP med 10 Power Snatch 34kg/25kg og 3 Bar-muscle Ups på RX versjon, og 10 Power Snatch på 20/15kg og 5 Jumping Chest 2 Bar pullups på Scaled versjonen.

Dere gjorde en kjempe innsats idag. Det er siste dagen i uken og man kan se frem til helg og kanskje litt rødvin etter denne økten. De fleste kjørte skalert idag, noe jeg synes var kjempe bra. Da fikk dere 7 harde minutter, der de lette rykkene kanskje ikke var så lette lengre, og jumping C2B plutselig ble vanskelig det også! Når RX og skalert sitter igjen med noenlunde samme reps antall og samme følelse etterpå – da har vi truffet skikkelig på skalleringen!

For de fleste er en muscle up, enten i ringer eller på stang, en enorm milepæl. Når det kommer i open blir det en enorm boost på øving av nevnte øvelser noe som er positivt. Når det er sagt så er det en del forutsetninger som bør være oppfylt før vi dedikerer masse tid på øving. Man bør ha 5-7 solide C2B pullups først. Før man begynner å kippe C2B bør man kunne kippe solide ordinære pullups. Før man begynner å kippe pullups i det hele tatt anbefaler vi minimum 5 stricte pullups. Dette gjør vi ikke for å være kjip, eller nekte noen gleden over å få den enorme mestringsfølelsen det er å få sin første pullup/C2B/MuscleUp men, for å sørge for at dere har den nødvendige styrken i skuldrene med tilhørende bindevev til å tåle belastningen kipping generelt påfører. Spør gjerne oss om tips og triks så skal vi hjelpe så mye vi kan for at dere skal få best mulig resultat på open øktene! Og ikke glem, youtube er ett flott hjelpemiddel! Stå på i helgen! Vi ønsker dere bare godt 😀
Les gjerne denne artikkelen

Det var noen nysgjerrige sjeler innom boksen idag, inne for å suge til seg tips og triks om hva som er lurt/dumt til når de skal kjøre den på søndag/mandag! Håper flest mulig kommer å kjører den på søndag. Det er noe eget med boksen når alle er samlet for å prestere i open. Om du føler du bommer på søndag så har du også en siste sjanse på mandag!

For de som skal kjøre økten flere enn 1 gang, eller for de som generelt vil unngå å rive i hendene, les denne artikkelen.

Open 16.3

Leave a Comment