Kelly

God start på uken bloggen.

Lurer kanskje på hva som er så god med den? Jo det er fordi vi har kickstartet uken med en veldig heftig økt. Ikke bare det, men en repeat fra fjorårets sommer.

Den består av hele 5 runder, hvor en skal totalt løpe 2000 meter, hoppe oppå en boks 150 ganger og gjøre karen (150 wallballs). Som mange erfarte var økta mye hardere enn de hadde forestilt seg.

Vi snakket om det å være økonomisk og effektiv i økta. Ta pauser hvor det er strategisk best, og ikke bruke unødvendig energi. På ei slik økt som tar lang tid, vil det være nok av tid hvor hjernen kan vende seg mot oss, og vi begynner å psyke oss ned. Det er her vi må ta i bruk mental trening, skifte over til positive tanker, bygge oss opp. Dersom du gir etter og tar snarveier, vil økta gi en dårlig avsmak. Presser du gjennom de resterende minuttene, vil du gå derfra med en mestringsfølelse, og være bedre rystet til neste økt.

Dagens atlet er Monika som for første gang kjørte økta ALPHA! Ved mangel på lettere wallball, ble hun utfordret til å kjøre med 14lbs ball. Og at hun ville komme vinnende ut av det selv om hun ikke ble ferdig.

Har man gjort økter med samme skalering over lang tid, er det viktig å prøve seg på en høyere skalering. Det er altfor mange som kjører det safe, og blir ferdig med økter med goood margin. Skalerer du, bør det være slik at du ender opp nært timecap. Da vil kroppen ha fått den utfordringen den fortjener og treningsutbytte vil være større. Som vi sier i forkant av øktene, utfordre dere selv. Mindre reps betyr ikke dårligere trent!

Beklager lite bilder, men mobil ble brukt til musikk.

Godt trent alle sammen, sees på Verftet.

Leave a Comment