«Running strength day»

Hallo bloggen!

Ny uke med nye treningsøkter. Vi startet denne uka med en styrkeøkt, fra minutt 0 til 20 skulle en løfte seg til en tung tre repper. Fra minutt 20 til 35 skulle en presse seg til en tung tre repper push-press.

To teknisk krevende øvelser, men utrolig bra fiksa av samtlige på timene. Dere er rå! Helt nye Elena hadde veldig bra teknikk på overhead-squat, skulle ikke tro det var første gang.

Og veldig kjekt å se Simen tilbake på Verftet og med på 16 timen.

Tilbake til timene, så var dette av det rolige slaget av timer vi har. Men som er absolutt nødvendig. Det er her vi bygger styrken, terper på teknikken og gir oss et fortrinn til kondisjonsøktene med disse løftene i. OHS bygger stabilitet i skuldre samt gir god bevegelighet ved mange mange reps. Det er og en veldig bra kjernetrening, for her krever mye trøkk i buken for å holde i hele løftet.

Beklager for lite bilder, men ble liten tid til dette da det ble mye løping att og fram. For ivrige atleter skal en ikke la vente for lenge. Og beklager for mangel på kettlebell økt bilde! Ikkje bra nok Eskild!!

Godt trent, sees på Verftet.

Leave a Comment