40 min EMOM – Lille jævelen

Heisann bloggen!,

Glemte bilde av tavlen, oppdaterer bloggen i morgen tidelig 🙂

Vi merker sommertidene på timene om dagen, stor tommel opp til dere som er så flinke og holder det i gang.

40 min work på tavlen i dag, det er ganske lenge for oss å jobbe og «kunsten» av å porsjonere krefter blir veldig viktig. Vi gikk igjennom ett par tips og triks som kan hjelpe veldig med å komma bra ut av sånne økter:

* Alltid start når klokken sier *PIP*, er du 5 sekund på ettertid vil du føle at du henger etter og setter deg selv opp for å bli litt brutt ned.
* Tenk igjennom forløpet på økten, runde 1 vil alltid være litt hard for da er du ikke helt i gang, når du kommer til 20 min vil det føles som det er en evighet igjen og det er normalt.
* Ta ett minutt om gangen
* Smil og lur deg selv med at du ikke er så sliten
* Oppmuntre andre så vil andre oppmuntre deg
Sist men ikke minst *move well

Alltid move well, mechanics er utrolig viktig og jeg kan ikke understreke nok hvor viktig det er for dere å alltid jobbe mot en så perfekt bevegelighet som mulig. Selv om mann er veldig slitne.

MCI = Mechanics, consistency then and only then intensity *Sitat fra CrossFit bibelen (lvl.1)

Leste en litt morsom forklaring fra chuck etter eller aent (kjent CrossFit Coach). Han forklarte at han kunne garantere f.eks alle medlemmene på Verftet 50 pullups innen 2 uker. Uansett om du ikke klarte en pullups i utgangspunktet. MEN. Det resulterte i at 95 % ville dø og 5 % ville overleve. Konteksten å ta av hans budskap tolket eg til å være at om du vil for mye, ikke lytter til kroppen, trener mer en kroppen din er vant til setter du deg selv opp for en høy risiko til å bli skadet. Fremfor å ta et steg tilbake, tenke at dette er noe jeg gjør for helse gains. Hvor er jeg om 1 år? Jeg kan garantere at alle vil være bedre om 1 år om de trener jevnt og trutt, om du hele veien blir skadet og må ha avbrekk fra trening kan jeg ikke garantere det samme. Enjoy, relax, have fun :D.

Siste ordene i bloggen i dag blir. Gøy å se at dere liker lange, harde og slitsomme WOD`er :D.

Leave a Comment