30 ring muscle-ups for time

30 muscle-ups for time, whaaaat ?????? tenkte alle :D. En benchmark som de fleste skygger unna. Men ikke vi :).

Hvorfor ha det på tavlen i dag? Vi kan ikke alltid gjøre det vi mestrer og syns er gøy. Da blir vi aldri bedre, vi er avhengige av å gå ut av komfortsonen for å søke nye skills i vårt repertoar.

Jeg ønsket i dag at våre medlemmer som har gått her i en lengre skulle få en liten hjelp til å lære seg ring muscle-up, eller eventuelt bli litt mer effektive på det.Du må da være sterk nok, kan mann ikke 5 strict pullups og 3 strict ring dips vil mann heller ikke klare ring muscle-up, fordi vi mangler styrken. Etter det er det bare øving som skal til før vi kan mestre en av de vanskeligste gymnastikk øvelsene vi gjør i CrossFit.

Vil du lære noe nytt? Gå på youtube, søk på f.eks slow motion muscle-up og observer hvordan en textbook muscle-ups ser ut.

Vi har en del i hjernen som trigges når vi lærer nye ting, denne blir mer aktiv jo mer vi bruker den. Det vil si at en 8 åring vil lære nye skills kjappere enn en på 50 år. For en 8 åring er midt i å lære å skrive, lese, spille fotball, spille guitar osv osv. Det gjør at hjernen hans/hennes er på jakt etter å lære nye ting. Om vi fortsetter å lære nye ting vil vi etterhvert ha det lettere å mestre nye skills.

Nok om muscle-ups, kult å se at alle på timene var positive for å lære nye ting. Det gjør meg glad. BAF i morgen med masse nye venner, det blir coolio. God helg 🙂

Leave a Comment