Knebøy og Tabata

Takk for enda en dag på verftet 😍

Enda en dag brakte med seg enda en økt med knebøy. Knebøy er en baseøvelse som er viktig for å bygge gjennomgående styrke i kroppen. Øvelsen rekrutterer alle de store muskelgruppene. Sete, bakside og forside lår, nedre rygg. You Name It. Mange kjente at de ble slitne til og med i armene av bøy. De presset stangen så hardt. Alt blir bedre med litt bøy. Håper dere også ser nytten av det. Håper også dere ser fremgang i det. 

Dere er blitt flinke i bøy. Hele foten er nede i bakken, knærne følger tærne, og dere har en fin posisjon på ryggen. Knebøy er en enkel øvelse på overflaten. Men en vanskelig øvelse å mestre 100%.

En vanskelig ting med bøy er å rekruttere rumpen. Det er lett å kjenne at du bruker musklene på fremsiden av kroppen. Biceps, bryst, mage. Det er lett å få kontakt med dem. Rumpen og ryggen er på baksiden av kroppen og vi kan ikke se dem. Disse er vanskeligere å få kontakt med. Allikevel er det viktig å kjenne, bruke, og presse med rumpen på knebøy. Derfor aktiverte vi godt med strikker for å varme opp i dag. Hvis du får rumpen med på bøyen kan du løfte mange mer kilo. Tenk på det. Kjenn etter neste gang du bøyer. Bruker jeg rumpen eller bare bena?

Før vi ga oss kjørte vi Tabata med tre forskjellige øvelser. Knebøy, V-Up og Sit-Up. Hvem hadde trodd at et ord på tre, magisk korte stavelser kunne volde så mye smerte? Jeg så røde fjes. Hørte stønn i det fjerne. Svetten rant. Magemusklene rev opp t-skjoren. Intenst.

Angående julebordet så er siste frist allerede i dag!! Meld dere på. Vi garanterer en hel helaften hvor ingenting er gjort halvveis. 

Til i morgen ❣️

Leave a Comment