BackSquats og Surfisk – 8. Mars 2019

Etter en voldsom, verdifull, vinterdvale er verdens mest ydmyke superblogger tilbake. Masse å snakke om. La meg begynne.

Jeg velger å begynne med open 19.3.
Open er mangfoldig. Toalettsetet er alltid litt varmere, garderoben alltid litt mer energisk, det er prat i gangen, noen vurderer å gå ut hardt, bli ferdig med OH lunges fort, andre er mer reserverte og planlegger å dele opp HSPU på en habil og sikker måte, noen er usikre på standarden, usikker på om de kan ta en HSPU strict. Alle er litt spente. Alle er vakre når de er ferdige. Mange vil ta økten en gang til.

Uansett hva open er for deg, kan undertegnede melde at et særdeles stort og langvarig høytrykk rullet over verftet i dag. Noen streamet økten hjem. Alle heiet. De fleste svettet. Line øvde på C2B i mellom puljene. Andreas var førstemann ut. Raili banket 19.3 i rumpen. Stian var sist ut, men kom godt ut – så godt ut. Hege kom ensærend tilbake til verftet etter sin treningsøkt for å heie frem alle andre. Det var rop, det var skrik, smerte, svette. Det var øyne tunge og nedvendt under økten, og øyne hevet og solfylte etterpå. Vegard hadde stiv rumpe etterpå. Det var noe urørbart, men voldsomt i luften. Det luktet en blanding av mannesvette og magi.

Men nå til dagens økt.

Backsquats

1-1-1-1-1

* All singles @ the same heavy weight.

Surfisk

3 Rounds
1 min Russian Kettlebell Swings
30 sec Goblet Squat
30 sec Goblet/OH Walking Lunge

2 min rest between rounds

Tunge tunge backsquats i dag. M–>C–>I. På vektene vi rørte i dag var teknikken spesielt viktig. Med økt vekt går intensiteten opp, musklene må fyre, hodet må våge, kroppen må gjøre. Teknikken må sitte være hardsurret fast til deg, være en del av deg. Vi må stramme kjernen og buken og puste inn og stramme. Da, og bare da, kan vi holde posisjonene i knebøy slik at det hele blir gjort på en trygg og effektiv måte.

Om det var vanskelig å finne rett vekt i dag håper jeg du skrev deg opp på tavlen. Da er det lettere å vite neste gang vi skal tungt på bøy. Tung bøy stimulerer nervesystemet og sender ut masse anabole hormoner til den vakre kroppen vår. Tunge squats, som i dag, gjør kroppen sliten og utslitt og klar til å bygge masse masse muskler. En uvurderlig øvelse. Tror mange av dere ble sterkere i dag, hvis ikke blir dere sterkere i morgen.

Så. Surfisk. Nei, det er ikke snakk om smågodtet på kino. Det er snakk om del to av økten. Surfisk var et monstersett på to minutter med swings, squats og lunges med kettlebell. Husk. Husk hele herlige tiden. Ryggen opp, brystet opp. Spesielt på goblet squats. Går brystet ned er det lett for ryggen å krumme, i tillegg legger det masse masse vekt på våre små små armer. Armene kan ikke holde opp vekten bra. Da blir det ekstra tungt, da får vi slitne armer istedenfor slitne ben.

Ta-Ta ❤️

Team Verftet

Leave a Comment