Nasty Girls – 1. Oktober 2019

Dagens økt må ikke forveksles med Beyonces sang av samme navn, eller Van de Buhrs mesterlige indiefilm. Den må heller ikke søkes på med feil søkemotor. Økta er kort og konsis og full av bein og ble gjort beryktet da en video av tre jenter som utførte økta gikk viralt på nett.

Den er en gjenganger her på verftet. Så herlig om dere skrev dere opp. Hvis dere glemte det – skriv dere opp neste gang slik at vi kan måle fremgang! (Viktig å ha med seg i motgang og motvind)

Andy var som en unge på piller i dag. Han fór rundt i full fart og snakket høyt og skrøt altfor mye av medlemmene våre. Fordi, i dag tok vi oss god tid til å øve på bevegelsen Muscle Up. Og vi øvde hele bevegelsen, tilrettelagt, sakte. Vi bygget styrke gjennom hele bevegelsen.

Et nøkkelprinsipp i idrett er å trene spesifikt. Vil du bli bedre til å løpe – løp! Du kan trene bein også sykle litt også håpe dette fører til bedre løpskapasitet, men det beste er å gjøre det helt spesifikk som vi ønsker å bli gode på. Derfor trente vi med dagens skalering i dag. Vi ønsket ikke pullups, eller muscle ups i rigg. Vi ønsket å bli bedre spesifikt på Ring Muscle Ups. Og da må vi kanskje skalere, kanskje gå ned et par vanskelighetsgrader, men allikevel, være spesifikke! Og Andy syntes alle var vidunderlige og tok godt i mot alle de fine vakre og nådeløse rådene og ble mye meget forbedret.

Hanne digga økta. Hedda digget økta. Håkon digget økta. Elisabeth var litt tvilsom på teknikken, men undertegnede kan si at hun er ikke så ille som hun tror og at hun må tenke langt høyere tanker om seg selv. Jeg synes din HPC var veldig veldig vakker og akseptabel. Håkon #2 var også veldig flink på RMU i dag.

Ellers var Øyvind i fyr og flamme på vektløftingen, det var Ben også, mens Ingvild måtte vurdere om hun skulle ha vektløftersko eller metcons.

Og med det ønskes dere en vakker morgendag. Husk å strekke beina litt. Føle litt på kroppen. 150 er mange airsquats! Gjør som Maren! Maren og undertegnede hadde en kort og intens og opphetet diskusjon angående hvile. Maren sa strengt til meg at av og til må vi kjenne på kroppen. Er vi slitne er vi slitne. Da er det viktig med en dag pause for å få leddene til å le igjen og musklene til å smile og energien til å holde. Viktig poeng Maren.

Team Verftet 😍

Leave a Comment