500 Swings KB Challenge – 09.Desember.2019

Da var mandagen her og Julen klanger med KB swings inn, med stor glede. Med tanke på Julen ville ytre noen tanker om trening i travle tider.

Skal vi holde treningen i gang når det er travelt rundt oss, når det er mye som skjer, når vi er litt snuffsete og når vi er litt slitne, eller skal vi bare ta en velfortjent pause?

Det er kanskje et spørsmål mange stiller seg selv. Min mening er JA, vi bør holde treningen i gang. Noen ganger går det selvfølgelig ikke, men det handlet ofte om prioriteringer selv om det er travelt rundt oss. Alle mennesker har 24 timer i døgnet, om du driver Tesla og Space-x eller om du har en travel familie som krevet sitt. Men hvorfor skal vi trene da når de vi er glade i og jobben trenger ekstra tid fra oss?

Produktivitet og kvalitet av tiden vi har og bruker, noe Nordmenn skiller seg ut på. Når vi først er på jobb så jobber vi, selv om vi er på fjell hytta hver helg fra tors-søn.

Meg som eksempel, om jeg ikke får trent 5 til 6 ganger i uken går det ut over kvaliteten jeg gjør på jobb, hvordan jeg oppfører meg med kjære Line, familie og ikke minst hvordan jeg har det med meg selv. Jeg er et versjon av meg selv om jeg får 30-60+ minutter med trening hver dag. Brenner det rundt oss så trenger vi ikke alltid trene i 60 min. Da kan vi gjerne gjøre en økt som ikke krever noe oppvarming og bare være in & out. 5 til 6 ganger i uken avhenger da selvfølgelig fra person til person.

Er du litt snuffsete, har vondt i en skulder, har sovet i 3 timer eller bare er sliten? Vi tilpasser alltid slik at økten passer din dagsform! Kom til oss trenere helst litt før timen så lager vi en god plan sammen :).

Forskjell på snuffsete og syk. Er mann syk og kan smitte andre blir mann hjemme til mann er frisk igjen :).

Så altså, mitt før Julstips. Kom deg på trening, om du skal på fjellet, storby ferie eller bare ikke vil! Vi er ikke noen mandagsmennesker som venter til mandag med alt som skal gjøres, vi tar tak i ting med en gang :).

Så til KB Challange:

En fantastisk Workout som består av 500 Swings. Den er tatt fra Dan Johns 10 000KB swing challenge. Som består av 20 økter der hver økt er den dere gjorde i dag med varierende øvelser i mellom swingsene. En super kult økt som jeg ofte gjør på ferie om hotellet har KB`s eller om jeg har med en KB på hytta.

Mye Fitness skal komme av å svinge litt KB`S

  • Everyone got leaner, dropping a waist size or two, in 20 workouts.
  • Every coach or athlete made visual muscular improvements in their physiques, adding lean body mass.
  • Every lifter increased his grip strength and greatly increased work capacity and athletic conditioning. They could all train longer and harder when they went back to their normal training programs.
  • After the program, every lifter saw a noted improvement in his core lifts. PR’s fell like dominos. Full-body strength and power shot through the roof.
  • Abs were more visible. Glute strength was tremendously better. The abs and glutes “discovered” how to work again, leading to athletic improvements in sport and in the weight room.

Noen følte seg kanskje truffet av dagens meme. Men litt sår i nevene tåler vi, det betyr god innsats ;).

Holdniger on point fra Fraser 4 x CF Games champ

Leave a Comment